AYVA MARMELATI (DÜDÜKLÜDE)




MERHABA,
DÜDÜKLÜ TENCEREMİ O KADAR SIK KULLANIYORUM Kİ,
NEREDEYSE TÜM YEMEKLERİMİ ONDA YAPIYORUM,
EN SON MARMELAT YAPMAYA KARAR VERDİĞİMDE SONUCU MERAK EDİYORDUM,
AMA TADI,KIVAMI ÇOK GÜZEL OLUP YİYENLERDE ON NUMARA OLMUŞ DEYİNCE PAYLAŞMAYA KARAR VERDİM.İLK YAPTIĞIMDA ELMA-ARMUT İKİLİSİNİ KULLANDIM,İKİNCİYE SADECE AYVADAN YAPTIM.PRATİK OLUŞUNUN YANINDA LEZZETİ BİR HARİKA...



DÜDÜKLÜ TENCEREDE AYVA MARMELATI ;
Malzemeler;
4-5 adet orta boy ayva
1 çay bardağı su
2 su bardağı toz şeker
2 adet karanfil
çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası

Yapılışı;
Ayvaların kabukları soyulup rendelenir.Tencereye ayva rendesi,toz şeker,su,gıda boyası ve karanfil eklenir.Düdüklüde 10 dk pişirilir.Ilınana kadar kapağı açılmaz,beklenir.Kapağını açtıktan sonra bir taşım kaynatılır,kavanozlara doldurulup soğuyunca kapağı kapatılır.

AFİYET OLSUN....


Yorumlar

  1. Mürvetçim, düdüklüde yapılan her şey bana çok pratik geliyor. İyi düşünmüşsün gerçekten.. Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  2. Çok pratik olmuş. Ayva marmelatını da çok seviyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok pratik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim,
Onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

SULU KÖFTE

HAŞHAŞLI TATLI

REVANİ