KREMALI MANTARLI TAVUK

Merhaba,

Kremalı Mantarlı Tavuk, bizim ailecek çok sevdiğimiz bir yemek,
Malzemesinin az oluşu ve çabuk hazırlanıp pişirilmesi sayesinde çalışan bayanların tercihi olabilir :)

KREMALI MANTARLI TAVUK

Malzemeler:
500 gr. kuşbaşı tavuk eti 
1 pk.mantar
1 pk. krema
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı TAVUK BAHARATIM !
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı ;
Wok tavaya tavuk etleri koyulur,ara sıra karıştırarak suyunu çekene kadar pişirilir,suyunu çekmesine yakın tereyağı ve TAVUK BAHARATI eklenir,


Mantarlar ön hazırlık olarak sap kısımları çıkarılır,soyulur,limonlu suda bekletilir,
Tavuklar suyunu çektiğinde mantarlar eklenir,

Orta ateşte mantarlar da suyunu çektiği zaman 1 pk krema eklenir.Krema kaynayıp servis kıvamına geldiğinde ocak kapatılır.Tuz eklenir.Servis edilerek,afiyetle yenir.


Not: Tavuk baharatını (aslında baharat karışımı desek daha doğru olur) kız kardeşim Miray  bir Tv programında duyup bana söylemişti,o gün bu gündür tüm tavuk yemeklerimde kullanıyorum,muhteşem bir lezzet katıyor.İçinde neler mi var  ; KİŞNİŞ,KARABİBER,KİMYON,PULBİBER,ZERDEÇAL,ZENCEFİL var.
Ben aktardan ayrı ayrı alıp evde baharat kavanozuma eşit miktarlarda koyuyorum.Tavuk yemeklerine çok yakışıyor,ayırca diğer yemeklere de ekliyorum.

SEVGİLERİMLE....


Yorumlar

  1. Şu krema bir şeye de girsin de lezzetli olmasın, vallahi dişimi kıracağım:)) Ellerine sağlık Mürvetçim..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok leziz olmuştur eminim. Bence de kremanın lezzet katmadığı hiç bir şey yok. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık..
    Kiniş hiç denemedim tavukta ama ben en çok körili tavuk yapıyorum sanırım..köriyi denemediyseniz şiddetle tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok severim sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık bizim evin kurtarıcı yemeklerindendir tavuk..İzlemeye aldım sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canım,
    Geçmiş olsun ziyaretin ve duaların için çok teşekkürler.
    Bugün teşekkür ziyaretleri yapıyorum,daha sonra yine gelicem inşallah.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. yemeğin harikaa...şu an elime ekmeği alıp banasım geldi.....nefiss...:)

    YanıtlaSil
  9. Bizdede çok sevilen bir yemektir..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefisss görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. kremalı herşeye tambenlik... tavuk baharatı çok mantıklı yapmak lazım.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. çok severim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım sevgiler.seni takibe aldım;)

    YanıtlaSil
  13. en sevdiğim lezzetlerden biri tavuk ....ellerine sağlık.harika bir görüntü.

    YanıtlaSil
  14. ay bayıldım tam benlık.ellerıne emeklerıne saglık canım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim,
Onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

SULU KÖFTE

HAŞHAŞLI TATLI

REVANİ