3-2-1 POĞAÇASI ;





Merhaba,
Keyifli bir gün başlığı ile yayınladığım yazıda bahsettiğim harika poğaçaların tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle,
Sevgili Meral ve Arife'den öğrendiğim bu poğaçaları son günlerde sık sık yapar oldum,tadı çok güzel,içeriği itibariyle oğlum için çok sağlıklı olduğunu düşünüyorum.Sizler de çocuğunuza ,eşinize veya sevdiklerinize yapabilirsiniz.


3-2-1 POĞAÇASI ;
Malzemeler;
3 pk.kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ veya zeytinyağı
5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
yarım demet dereotu ve yarım demet maydanoz (rondodo çekilmiş)
2 ad.havuç (rondoda çekilmiş)
Beyaz peynir (ben yaklaşık 150 gr kullandım,onu da rondoda çektim)

Üzerine yumurta sarısı

Yapılışı;
Malzemelerin tümünü hamur yoğurma kabımıza alıp (un dahil),güzelce yoğurup yumuşacık bir hamur elde ediyoruz..Yumurta kadar hamurdan parça alıp yuvarlıyoruz ve  yağlı kağıt serili tepsimize diziyoruz.Yumurta sarısını çok az sıvıyağ ile çırpıp,yuvarlanmış hamurların üzerine sürüyoruz.Arzu edilirse susam veya çörek otu da serpilebilir.Önceden ısıtılmış fırında 150-170 C de kızarana dek pişiriyoruz.Piştiğinde afiyetle iyoruz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SULU KÖFTE

HAŞHAŞLI TATLI

REVANİ